دنیای علم

دانستنی ها

دنیای علم

دانستنی ها

سلام من امین خیامی هستم، شما می توانید هر چیزی را که نمی دانید درباره ی آن بخوانید و یاد بگیرید وبه پاسخ سوال های خود برسید دراین وبلاگ همچنین مطلب های اموزنده هم هست که می توانید در برخورد بادیگران از آنها استفاده کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۱، ۱۶:۵۴ - ااااللللل
    اه
نویسندگان

مصرباستان

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۴۱ ب.ظ


بیش از 5000 سال پیش یک تمدن بزرگ در کنار رود نیل در مصر به وجود آمد. کشور مصر دارای یک پادشاه بود؛مردم از یک سری قوانین پیروی می کردند و گروهی از خدایان را می پرستیدن. این تمدن برای هززاران سال ادامه یافت. زندگی مردمان آن منطقه وابسته ه رود نیل بود که هر سال چند بار طغیان می کرد و موجب حاصل خیزی زمین های آنان می شد.

 

اکنون مردم درجاهای باستانی سفر می کنند یعنی درمصرباستان سفر می کنند واز مکان های مختلف ودیدنی 

آنجا دید و بازدید می کنند وهمچنین از مکان های مختلف آن عکس و فیلم می گیرند.



مصر باستان این اثر هنری رادرست کرده اند.


نوشتن

مصریان باستان ، ارامگاه ها و تابوت هایشان را به شکلی زیبا نقاشی و رنگ آمیزی می کردند. اغلب اوقات نقاشی روی تابوت چهره ی فرد مرده بود.

 مردم مصر باستان روی پاپیروس( کاغذ که از نوعی نی به نام قمیش تهیه می شد ) می نوشتند.آن ها برای نوشتن از مکرب قرمز یا سیاه وقلم نی (پاپیروس ) یا قلمو استفاده می کردند. خط آنان نیز هیرو گلیف نام داشت که ترکیبی از نماد هاو شکل های گوناگون بود و هریک به شئ، صدا و یا مفهوم خاصی مربوط می شد.



رود نیل

شکوفه ی نیلو فر ابی نماد روز نیل در مصر باستان بود. هرسال چند بار، تغیان این رود و سرازیر شدن اب فراوان بر روی خشکی ، لایه های حاصل خیز خاک را بر جای می گذاشت.

 که باعث رشد فرآورده های کشاورزی می شد.



هنر

مصریان باستان، دیوارهای آرامگاه ها و تابوت هایشان را به شکلی زیبا نقّاشی و رنگ آمیزی می کردند. اغلب اوقات نقّاشی روی تابوت، چهره ی فرد مرده بود.



زندگی پس از مرگ

مصری ها به نوعی به زندگی پس از مرگ (از نوع آسمانی) اعتقاد داشتند.به اعتقاد آنان انسان پس از مرگ نیز به چیز های نظیر جسم و بدن نیاز داشت که در زندگی روز مره هم محتاج آنان بود.بر همین اساس مردم ، مقداری لباس و لوازم منزل را به همراه غذا و خوراکی های مورد نیاز همراه با جنازه ی شخص مرده در قبر قرار می دادند تا در آن دنیا از آن ها مضصرف کنند! 





 

 

 

 

 

 

  • امین خیامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی