دنیای علم

دانستنی ها

دنیای علم

دانستنی ها

سلام من امین خیامی هستم، شما می توانید هر چیزی را که نمی دانید درباره ی آن بخوانید و یاد بگیرید وبه پاسخ سوال های خود برسید دراین وبلاگ همچنین مطلب های اموزنده هم هست که می توانید در برخورد بادیگران از آنها استفاده کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۵ دی ۰۱، ۱۶:۵۴ - ااااللللل
    اه
نویسندگان

جدیدترین مطلب علمی

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ


برای افزایش اعتماد بنفس لباسی به این رنگ بپوشید

برای افزایش اعتماد بنفس لباسی به این رنگ بپوشید
باشگاه خبرنگاران: استفاده از رنگ های مردانه مثل رنگ سرمه ای و مشکی باعث احساس اقتدار می شود که در نتیجه اعتماد بنفس را ایجاد می کند.
دکتر ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: رنگ ها تاثیر روانشناسی دارند؛ مثلا رنگ یشمی احساس قدرت می دهد، خاکستری بی تفاوتی ایجاد می کند، قرمز احساس پرخاشگری و آبی آرامش را فراهم می کند.

وی توصیه کرد: از رنگ های متضاد نیز استفاده شود، رنگ های سرمه ای یا مشکی در دراز مدت، موجب ایجاد احساس درماندگی در فرد می شود.

 

دکتر ابراهیمی مقدم اضافه کرد: رنگ های تیره گرمای بیشتری هم دریافت می کنند بطور مثال اگر در گرما پیراهن سفید بپوشید نور را برمی گرداند و شما کمتر احساس گرما می کنید. تصور کنید در دو اتاق با دمای یکسان قرار گرفته اید که در یکی از رنگ های گرم و دیگری از رنگ های سرد استفاده شده است. شما در اتاقی که رنگ گرم در آن استفاده شده 2 یا 3 درجه احساس گرمای بیشتری خواهید کرد! گاهی رنگ ها جنبه فرهنگی هم پیدا می کنند به عنوان مثال در هندوستان مردم موقع عزاداری رنگ سفید برتن می کنند!

وی در پایان توصیه کرد: با این حال زیاد از رنگ های تیره استفاده نکنید. دقت کنید که رنگ تیره ای که انتخاب می شود ممکن است رفتار طرف مقابل با شما را غم انگیز و دلسردکننده کند و احساس افسردگی بوجود آورد.


مصرف ماست همراه این غذا ممنوع

مصرف ماست همراه این غذا ممنوع
جام جم آنلاین: هدف اصلی از خوردن غذاها استفاده از مواد مغذی و قابل جذب آنهاست اما بعضی از عادات غذا خوردن بر عکس عمل می کند برای مثال: بعضی از غذاها را نباید با ماست خورد مثل ...

رئیس انستیتو تغذیه و صنایع غذایی ایران،گفت:اما عادات ناصحیح و همراه کردن بعضی از آنها با هم قدرت جذب را کاهش می‌دهد،به طوری که مصرف ماست همراه با غذاهای گوشتی از جمله آنهاست.

دکتر احمدرضا درستی با بیان این مطلب گفت:ماست از جمله لبنیاتی است که برای بدن لازم و ضروری است،در عین حال گوشت نیز با پروتئین و ویتامین 12 B موجود در آن از جمله مواد مورد نیاز انسان است اما در صورت مصرف همزمان این دو با هم،میزان جذب آهن توسط بدن کاهش می‌یابد.

 

وی دلیل این امر را یکی بودن ناقل آنها عنوان کرد و افزود:خوردن گوشت و ماست با هم موجب می‌شود میزان زیادی کلسیم و آهن وارد بدن شود اما میزان جذب آن کمتر از میزان وجود آنها در غذا و بدن بوده و میزان جذب آنها بسیار کمتر خواهد شد.

دکتر درستی توصیه کرد: حتی‌الامکان باید یک ساعت پس از مصرف غذای گوشتی،ماست خورده شود و یا اگر به هر دلیلی امکان خوردن ماست ساعاتی بعد از مصرف غذا نیست بنابراین بهتر است ابتدا غذا صرف شود و سپس در اتمام غذا،ماست بخورید.در نهایت نیز اگر کودکان یا افرادی که نمی‌توانند هر کدام از آنها را به تنهایی مصرف کنند خوردن هر دو ماده با هم منع نمی‌شود.

 


 
لاغری سریع با این ماده معدنی؟!

لاغری سریع با این ماده معدنی؟!

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد.

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد. برای این کار نیازی نیست صبح تا شب پاکت شیر دست‌تان باشد مواد‌غذایی دیگری هم هستند که می‌توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن‌ها افزایش دهید.

دل‌تان می‌خواهد چربی آب کنید؟ چند راه برای این کار وجود دارد؛ کم خوردن، ورزش‌کردن و خوردن برخی غذاهای خاص. در میان مواد‌غذایی که به چربی‌سوزی کمک می‌کنند، کلسیم جایگاه ویژه‌ای دارد. لبنیات غنی از کلسیم هستند و هر چه فشرده‌تر باشند، میزان کلسیم آن‌ها بیشتر است. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است اما بسیاری از مردم نمی‌توانند به حد لزوم لبنیات بخورند.

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب


 
آلوده ترین نقطه تهران مشخص شد

آلوده ترین نقطه تهران مشخص شد
تابناک: معاون وزیر بهداشت گفت: گازهای خطرناکی مانند دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن در هوای آلوده تهران وجود داردکه بسیار مضر هستند، بیشترین میزان این آلاینده ها در میدان جمهوری تهران است البته تأثیر آلودگی هوا با توجه به سن، شغل و استعداد بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

 

مصطفی قانعی در توضیح چگونگی تاثیر آلودگی هوا بر روی افراد در مشاغل مختلف اظهار داشت:‌ تأثیر آلودگی هوا به شرایط مختلفی از جمله حضور افراد در برخی زمان‌ها و مناطق شهری بر می‌گردد که این مسئله نسبت به شغل افراد نیز متفاوت است.

 

وی افزود: به‌طور مثال در زمینه آلودگی هوا نیز به خصوص در مناطق شهر تهران مناطق جنوب و مرکز این آلودگی متفاوت است و به شغل افراد نیز بستگی دارد.

این فوق تخصص بیماریهای ریوی گفت: مصدومان شیمیایی نیز از جمله افرادی هستند که با استنشاق گاز جنگی مبتلا شده اند و آلودگی هوا می تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

 

قانعی ادامه داد: ‌مثلاً شرایط شیوع بیماری برای موتور سوارانی که دائماً در شهر در حال رفت و آمد هستند با افرادی که شغل ثابتی دارند متفاوت است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) تصریح کرد: داشتن زمینه بیماری نیز در افراد در زمینه ایجاد بیماری بسیار اهمیت دارد مثلاً فردی که دچار آسمی است و سیگار می‌کشد و در آلودگی هوا نیز قرار دارد شرایطش با یک فرد سالم در زمینه ابتلا به بیماری بر اثر آلودگی هوا بسیار متفاوت است.

 

قانعی اظهار داشت: تمام این موارد در زمینه شیوع بیماری بر اثر آلودگی هوا در افراد به سن و شرایط آنها نیز بستگی دارد. بنابراین آلودگی هوا در هر نقطه تهران آبا نقطه دیگر متفاوت است و این مسئله در شیوع بیماریهای تنفسی موثر است.

این فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: مواد شیمیایی خطرناکی مانند دی‌اکسید گوگرد و دی‌اکسید نیتروژن در هوا وجود دارد را اگر افراد استنشاق کنند این مسئله برای آنها شرایط حادی را ایجاد می‌کند.

 

وی بیان داشت: به طور مثال در مرکز شهر به خصوص در میدان جمهوری به دلیل تردد بسیار، حجم ترافیک بالا و کم بودن وزش باد آلودگی هوا به حد نهایت خود می‌رسد و برای افراد بسیار مضر است.

 

قانعی خاطرنشان کرد: ولی در مجموع وضعیت بیولوژیک هر فردی با فرد دیگر متفاوت است زیرا شاید فردی 30 سال در هوای آلوده قرار گیرد و دچار مشکل حاد نشود ولی به فرد دیگری با مدت زمان بسیار کمتری مواجهه با آلودگی هوا دچار بیماری شدید تنفسی و جسمی شود.


کاربردهای عجیب نوشابه

کاربردهای عجیب نوشابه


کم و بیش شنیده‌ایم که نوشابه‌هاى گازدار براى سلامتی زیان آور هستند، گرچه کمتر به این هشدار‌ها توجه می‌کنیم اما تاکنون به استفاده هاى گوناگون آن‌ها یا مزایایشان هم فکر کرده‌اید؟

جهان تاپسگلوب سایت استفاده‌های گوناگون و بعضاً عجیبی از «کوکاکولا» را ذکر نموده که مطالعه آن خالی از لطف نیست. به نوشته این سایت مهم‌ترین عناوین استفاده‌های گوناگون کوکاکولا بشرح زیر است:

۱. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوق‌عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

۲. اگر تکه‌ای از گوشت گاو را در یک ظرف محتوی کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید می‌شود!

۳. برای تمیز کردن چینی‌های بهداشتی، یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشوئید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه‌ها را خیلی قشنگ از سطوح چینی می‌زداید.

۴. برای برطرف‌کردن لکه‌های زنگ از سپر آب‌کرم کاری شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله‌شده آغشته به کوکاکولا بسائید و شاهد نتیجه مطلوب باشید.

۵. برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل، یک قوطی کوکاکولا را روی قطب‌ها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

۶. برای شل کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده، تکه‌ای پارچه که لحظاتی قبل در کوکاکولا خیس شده است را برای چند دقیقه بر روی پیچ و مهره قرار دهید.

۷. برای پختن گوشت ران آبدار، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماهی‌تابه خالی کنید، گوشت را لای کاغذ آلومینیوم بپیچید و داخل ماهی‌تابه بپزید. سی دقیقه قبل از اتمام پخت، کاغذ آلومینیوم را باز کنید، و آب گوشت را با کوکاکولای داخل ماهی‌تابه مخلوط کنید تا سس قهوه‌ای رنگ عالی‌ای به دست آید.

۸. برای پاک کردن چربی از لباس‌ها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین‌لباسشویی پر از لباسهای چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه‌های چربی کمک شایانی می‌کند.

۹. کوکاکولا همچنین بخار آب را از روی شیشه جلوی اتومبیل تمیز می‌کند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest در شمال ایالات متحده آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوی اتومبیل از بیرون بخار می‌کند که با برف‌پاک‌کن پاک نمی‌شود.

۱۰. ماده موثر کوکاکولا اسید فسفریک با pH برابر ۲٫ ۸ است. اسید فسفریک، ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل می‌کند. همچنین کلسیم را از استخوان‌ها می‌زداید و عامل اصلی افزایش روز‌افزون پوکی استخوان است.

۱۱. برای حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده)، کامیونهای حامل باید از علامتهای ویژه «مواد خطرناک» که برای حمل مواد به ‌شدت خوردنده در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

۱۲. توزیع‌کنندگان اصلی کوکاکولا بیش از ۲۰ سال است که از کوکاکولا برای تمیز کردن موتور کامیونهای خود استفاده می‌کنند.

 


افشانه ای برای درمان سریع تر زخم ها!

افشانه ای برای درمان سریع تر زخم ها!

زخم‌های پا بیشتر با فشار خون بالا در رگهای پا بروز پیدا کرده که به پوست آسیب می‌زنند و باعث ترک برداشتن پوست و تبدیل آن به یک زخم باز می‌شوند.

 محققان آمریکایی و کانادایی می گویند اسپری پوستی که زخمها را با لایه ای از سلول های پوستی می پوشاند، می تواند به بهبود زخم ها کمک کند.

این اسپری بر روی ۲۲۸ نفر از کسانی که روی پاهایشان زخم هایی داشتند امتحان شد. زخم های پاهای این افراد از نوع زخم های باز و دردناکی بود که ممکن بود ماهها بمانند و خوب نشوند.
این یافته ها که در مجله پزشکی لانست منتشر شده است نشان می دهد که زخم هایی که با این اسپری مورد مداوا قرار گرفتند سریعتر درمان شدند
.

به گزارش بی بی سی، متخصصان می گویند هزینه ای که درمان دراز مدت این گونه زخم ها دارد، بسیار بیش از هزینه این اسپری است.

زخم هایی که در ناحیه پا ایجاد می شوند معمولا به سختی درمان می شوند. بهترین شیوه درمان تنها ۷۰ درصد این زخم ها را، آن هم بعد از شش ماه، درمان می کند.

در شیوه های دیگر درمان، پوستی از ناحیه دیگری از بدن بیمار برداشته می شود و روی زخم پیوند زده می شود. این در حالیست که با استفاده از این اسپری یک لایه از سلول های اهدایی پوست و پروتئین های انعقادی خون بر روی زخم کشیده می شود.

در این تحقیق افرادی که هر ۱۴ روز یک بار از این اسپری استفاده کرده بودند بیشترین پیشرفت را در بهبودی از خود نشان دادند.

محققان می گویند اندازه زخم ها با شروع دوره درمانی با استفاده از اسپری، شروع به کم شدن کرد. یکی از متخصصان عضو این گروه تحقیقی می گوید این شیوه درمانی قابلیت این را دارد که زخم هایی از این دست را بدون نیاز به پیوند پوست درمان کند.

آزمایش هایی که تا کنون انجام شده، بی ضرر بودن اسپری و مقدار دوز صحیح مصرفی آن را نشان می دهد. برای اینکه معلوم شود که آیا این شیوه درمانی کاربردی هست یا خیر، باید آزمایش های بیشتری انجام شود.

زخم های ناحیه پا بیشتر ناشی از فشار خون بالا هستند. رگ ها در چنین شرایطی به پوست آسیب می زنند و موجب ایجاد زخم های باز می شوند. 


این ماده خانگی، ضد پیری و موثر در شادابی پوست؟!

این ماده خانگی، ضد پیری و موثر در شادابی پوست؟!

این ماده خانگی در تمام دنیا در درمان‌های پیری پوست کاربرد دارد. از ترکیب وانیل با روغن کنجد یا آفتابگردان خمیری بدست می‌آید که از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

 

پوسته وانیل دارای دانه‌های ریز معطری است که در شیرینی پزی و ساخت لوازم آرایشی کاربرد دارد. این دانه‌ها دارای مولکول‌هایی هستند که در جوان ماندن و شادابی و طراوت پوست موثر است.

در گذشته از وانیل تازه برای مراقبت‌های پوستی در مقابل نور خورشید استفاده می‌کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های وانیل دارای مولکول‌هایی هستند که برای پوست خاصیت التیام بخشی و ترمیمی دارند.

براساس آزمایشات، مولکول‌های وانیل عملکرد پوست را تحریک می‌کند و باعث تسریع در رشد پوست می‌شود.

 

متخصصان اظهار کردند: مولکول‌های وانیل در انسجام پوست، فرآیند جذب آب، طراوت، تازگی و استحکام پوست موثر هستند.

به گفته متخصصان، وانیل در تمام دنیا در درمان‌های پیری پوست کاربرد دارد. از ترکیب وانیل با روغن کنجد یا آفتابگردان خمیری بدست می‌آید که از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.


روزه خود را اینگونه بازکنید

روزه خود را اینگونه بازکنید
افطار را با آب، ‌خرما، کشمش، عسل و به طور کلی با یک قند طبیعی آغاز کنید و خوردن چای کم رنگ، شیر گرم، فرنی و شیربرنج و حلیم کم روغن نیز می تواند در آغاز افطار مناسب باشد.

سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی ، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در هنگام افطار از مصرف هر گونه غذاهای چرب پرهیز کنید و با قند مصنوعی مانند شکلات، شیرینی جات و زولبیا بامیه افطار نکنید.

 

وی افزود:‌ مصرف زولیبا بامیه در وعده افطار سبب افزایش قند و چربی خون شده و مکانیزم تعادل چربی های بدن را خنثی می کند و روزه داران باید از مصرف این گونه موارد بپرهیزند و به قندهای طبیعی بسنده کنند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد:‌ آش رشته غلیظ همراه با پیاز داغ که حاوی روغن زیادی است و به وفور در افطار مصرف می شود غذای مناسبی برای افطار نیست زیرا موجب سوء هاضمه و عوارض دیگر می شود و بهتر است از مصرف آن خودداری کرده و به جای آن از آش رشته رقیق و بدون روغن در وعده افطار استفاده شود.

 

وی ادامه داد: سیب زمینی آب پز، صیفی جات پخته شده، مقدار کم گردو، توت، کره و عسل و تخم مرغ آب پز نیز غذاهای مناسبی برای افطار هستند.


 
خانم هایی که موهایشان دسته دسته می ریزد بخوانند!

خانم هایی که موهایشان دسته دسته می ریزد بخوانند!

در این مطلب ما به 6 علت اصلی ریزش مو و راه‌های درمان هر کدام می‌پردازیم.

همه انسان‌ها ریزش مو دارند؛ حمام صبحگاهی، زمان خشک کردن موبا سشوار و برس کشیدن مواقعی است که موهای شما می‌ریزند؛ این کاملا طبیعی است. دکتر فرانسسکا فاسکو، فوق‌تخصص پوست‌و‌مو که در مرکز درمانی ریزش موی سن ویرجین نیویورک فعالیت دارد، می‌گوید: «هر انسانی به طور متوسط روزی 100-50 موی خودش را از دست می‌دهد. این ناشی از روند طبیعی بدن است. موهای جدید شکل می‌گیرند و موهای قدیمی می‌ریزند اما اگر ریزش مو از این حد بیشتر شود می‌تواند نشانگر برخی مشکلات نیازمند به درمان باشد.»در این مطلب ما به 6 علت اصلی ریزش مو و راه‌های درمان هر کدام می‌پردازیم.

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب


خوردن این قسمت های مرغ برای خانم‌ها ممنوع!

خوردن این قسمت های مرغ برای خانم‌ها ممنوع!

بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می‌شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌کنید.

 به طیور معمولا آنتی‌بیوتیک می‌دهند، آنتی‌بیوتیک‌ها آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و هم باعث می‌شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند به همین دلیل توصیه می‌شود، زمانی دام و طیوری که از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کرده‌اند ذبح شوند که نیمه عمر دارو سپری شده باشد تا وقتی‌که این گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شوند، این آنتی‌بیوتیک‌ها به انسان‌ها منتقل نشوند، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد این نکته رعایت نمی‌شود به همین علت بسیاری از افراد در مقابل انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خودشان مقاومت نشان می‌دهند بدون این‌که خودشان علت آن را بدانند، دریافت این آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند از طریق شیر، گوشت و انواع منابع حیوانی باشد.

علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده و هرچیزی که خوشمزه باشد یک لذت آنی و یک حسرت دائمی ایجاد می‌کند. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و توصیه می‌شود که خانم ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.


عوارض مصرف داروی جنسی ویاگرا؟!

عوارض مصرف داروی جنسی ویاگرا؟!

وایاگرا را می‌توان به جرات سرشناس‌ترین داروی درمان ناتوانی‌های جنسی در بین مردم دانست.

"وایاگرا" را می‌توان به جرات سرشناس‌ترین داروی درمان ناتوانی‌های جنسی در بین مردم دانست؛ اما اطلاعات ناقص در مورد آن موجب مصرف غلط این دارو و افزایش عوارض جانبی آن شده است؛ چرا که باورهای نادرست زیادی در مورد این دارو که در بیش از 23 میلیون نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد ، وجود دارد.

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب


ارتباط ناتوانی جنسی و افسردگی در آقایان؟!

ارتباط ناتوانی جنسی و افسردگی در آقایان؟!

گاهی اوقات عکس این مسئله اتفاق می افتد، یعنی افسردگی است که تحت تاثیر این ناتوانی است.

"ناتوانی در نعوظ" اختلالی است که در آن فرد قادر به ایجاد یا حفظ نعوظ برای مدت طولانی نیست. نتیجه اختلال نعوظ ناتوانی فرد در رابطه جنسی است. این مشکل دلایل مختلفی دارد مثل بیماری های قلبی و دیابت؛ اما می تواند مشکلات مختلف روانی را نیز به دنبال داشته باشد مثل افسردگی.

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب


بهترین ورزش ها برای داشتن شکمی‌متناسب ؟!

بهترین ورزش ها برای داشتن شکمی‌متناسب ؟!


وقتی به بهترین روش نرمش ها در بدن شما شکل گرفت،‌ می‌توانید از وزنه های کوچک استفاده کنید و آنها را به حرکت خود اضافه کنید یا از توپ های بزرگ استفاده کنید تا در مقابل حرکات شما مقاومت ایجاد کنند.

عضلات شکم، می‌توانند ستون مهره ها را در حدود 45-30 درجه خم کنند و وقتی که ستون مهره ها بیشتر از 30 درجه خم می‌شود عضلات قوی خم کننده لگن فعال می‌شوند. بنابراین هنگامی‌که حرکت درازنشست را انجام می‌دهید، تا حدی بالا بیایید، که تیغه استخوان کتف از سطح زمین جدا شود. برای انجام صحیح حرکت درازنشست، محدوده ی حرکتی کوچکی مورد نیاز است، به همین دلیل باید تعداد درازنشستها را افزایش دهید و یا اینکه ورزشهای شکمی ‌دیگری را نیز انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب



بعقیم کننده های خانگی؟!

عقیم کننده های خانگی؟!

در ساختار وسایل مختلف خانه که هر روز مورد استفاده بانوان قرار می گیرند، مواد گوناگونی به کار رفته که ارتباط مستقیمی با سلامت و بیماری آنها دارند تا آنجا که حدود دوسوم از افرادی که در معرض برخی مواد خاص قرار می گیرند دچار ناباروری می شوند.

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب




10 عاملی که جوش ها را بدتر می کند؟!

 10عاملی که جوش ها را بدتر می کند؟

ژنتیک مثبت:

اهمال‌کاری:

کم‌طاقتی:

استرس:

پوست چرب:

مقایسه خود با دیگران:

دستکاری:

تغذیه بد:

عادت‌های غلط:

شغل:

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب


چند باور علمی غلط
باورهای غلط در مورد حقایق علمی، تاریخی، فرهنگی و ….

شربت شیرین ذرت

تلفن همراه وسرطان مغز

پریدن فیل 

خرس های چپ دست  دیدن

دیوار چین از فضا

اسفناج شما را قویتر می کند

توضیح کامل در مورد سر فصلهای بالا در ادامه مطالب


ده روش ساده برای کوچک کردن شکم

ده روش ساده برای کوچک کردن شکم.


برای مسطح کردن شکمتان از نکات ساده ای که می توانید آنها را در زندگی روزمره تان بگنجانید گرفته تا انجام ورزشهایی در منزل،به شما توصیه شده است.

این ده پیشنهاد را دنبال کنید و شکمتان را تخت و مسطح ببینید:
 
-1 یک کاسه تمشک بخورید:
فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ شدن شکمتان مانند یک بالون می شود جلوگیری میکند .

  -2مقدار زیادی آب بنوشید:
آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدنتان در حرکت باشد.

-3 نوشابه را از قلم بیندازید:
مطمئنا نوشابه چاق کننده نیست اما مملو از کالری است.نوشابه همچنین سطح کورتیزول( هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکمتان کمک می کند) را بالا  می برد.

-4 صاف بنشینید:
قوز کردن به سمت جلو باعث بزرگ به نظر رسیدن شکمتان می شود.برای اینکه لاغر شوید ماهیچه های شکمتان را سفت و محکم کنید،شانه هایتان را به عقب ببرید،بدن خود را به سمت بالا بکشید،و پشتتان را برخلاف صندلی به سمت عقب پایین بیاورید.

-5 باغبانی کنید:
خم شدن،بلند شدن،چرخیدن به شکل دادن کمرتان کمک کرده و در ساعت ۳۵۰ کالری می سوزانید.

 -6رانهایتان را تکان دهید:
تکان دادن رانها به اندازه باغبانی و درخت کاری کردن کالری می سوزاند.

 -7روی چمن زمین گلف تمرین کنید:
کندن گودالی برای توپهای گلف برای شما مانند یک پیاده روی می ماند.توپ را محکم بزنید و شکمتان را سفت کنید.

 -8پاهایتان را بلند کنید:
عضله های قسمت بالای شکمتان را با بالا آوردن پاهایتان از سطح زمین منقبض کنید.به پشت دراز بکشید و پاهایتان را روی صندلی یا تخت تکیه دهید.آرام بچرخید،سر و شانه هایتان را بالا ببرید و پشتتان را از سطح زمین بالا بگیرید سپس آرام پایین بیاورید.این کار را ۱۰ تا ۱۲ بار ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

-9 حالا عکس حالت قبلی را انجام دهید:
برای کوچک کردن شکمتان از زوایای مختلف،روی زمین به پهلو دراز بکشید و روی بازوهایتان تکیه کنید، پا بزنید(نرمش دوچرخه) و پاها و زانوهایتان را به صورت ۹۰ درجه خم کنید.ماهیچه های شکمتان را منقبض کنید و پشتتان را روی زمین فشار دهید،رانهایتان را تا ۲ الی ۴ اینچ از سطح زمین بالا ببرید.چند لحظه مکث کنید سپس پاهایتان را پایین بیاورید.این نرمش را ۱۰ الی ۱۲ بار به مدت ۲ یا ۳ بار در هفته انجام دهید.

 -10عمل انقباض را قطع کنید:
برای اینکه ماهیچه های قمست کمرتان هم کوچک شود به پشت دراز بکشید در حالی که زانوهایتان را خم کرده اید و پایتان روی زمین است.قوزک پای راستتان را روی زانوی چپتان قرار دهید و دستتان را پشت سرتان،و آرنجتان به بیرون می آید.سر و کمرتان را بالا بگیرید،بچرخید و شانه چتان را به سمت زانوی راستتان بیاورید.چند لحظه مکث کنید سپس به آرامی پایین بیاورید.این حرکت را ۱۰ الی ۱۲ بار تکرار کنید سپس با طرف بعدیتان این حرکت را امتحان کنید.این حرکت را ۲ الی ۳ بار در هفته انجام دهید.


این رژیم غذایی، شما را نصف می کند

این رژیم غذایی، شما را نصف می کند.

برای وزن کم کردن و سوزاندن کیلوهای اضافی ۲ راه بیشتر وجود ندارد؛ سوزاندن کالری بیشتر یا کمتر خوردن. هیچ‌کس هم خوشش نمی‌آید که به او بگویند کمتر بخور! خوشبختانه کنترل وزن فرمول‌هایی دارد که با کمک آن‌ها کار ساده‌تر می‌شود. حجم غذای موجود در دهان، شکم و دستگاه گوارش پیام‌هایی به مغز ارسال می‌کند. غذاهایی هستند که این پیام‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و به ما کمک می‌کند تا کمتر غذا بخوریم یا کالری بیشتری بسوزانیم اما چربی سوزی درازمدت نیاز به چیزی فراتر از چند روز رعایت و مراعات دارد. در این‌جا چند غذا به شما معرفی می‌کنیم که نیمی از مشکلات شما را حل می‌کند. برای حل نصفه دیگر باید زحمت بکشید و کمی ورزش کنید.

گوشت برای چربی‌سوزی

گوشت کباب شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محققان دریافته‌اند نوعی از اسید چرب به نام CLA که به‌طور طبیعی در گوشت گاو، گوسفند و لبنیات یافت می‌شود عاملی برای دفع چربی است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، افرادی که به‌مدت ۶ ماه این اسید چرب را در غذای خود دریافت کردند، ۴ درصد کاهش در توده چربی داشته‌اند که این کاهش عمدتا در ناحیه پاها بوده است بنابراین کباب را دریابید!

نخود برای سیری

نخود و نخود فرنگی غنی از فیبرهای قابل جذب هستند که شما را سیر نگه می‌دارند. البته ممکن است مقداری مزاج شما را هم به‌هم بریزند. مطالعه‌ای که توسط دانشمندان اسپانیایی روی ۲۰۰ نفر بیمار که اضافه وزن داشتند انجام گرفته نشان داد وقتی این افراد به‌مدت ۴ ماه از یک رژیم غذایی با درصد فیبر بالا(متکی بر نخود) پیروی کردند ۵ کیلو وزن از دست دادند. این مقدار وزن فقط به واسطه خوردن نخود واقعا چشمگیر است.
۲/۲ کیلو گرم مقدار وزنی است که اگر یک چهارم قاشق غذاخوری فلفل تند به هر وعده غذایی خود اضافه کنید از دست خواهید داد.

فلفل برای رفع گرسنگی

شاید سوزاندن زبان با یک سس تند و آتشین کاری ظالمانه و بی‌رحمانه به‌نظر برسد ولی این کار مبنای علمی کاملا قدرتمندی دارد. نتیجه مطالعه‌ای در ژورنال تغذیه بالینی نشان داده، چند داوطلب شجاع دانمارکی بعد از خوردن مقداری کاپسائیسین(ماده موثر فلفل) تمایل زیادی به خوردن غذا نداشته‌اند.

تخم‌مرغ برای سیری

پیراشکی و نان شیرینی را بی‌خیال شوید و سراغ تخم‌مرغ بروید. نتایج مطالعه‌ای در ژورنال تحقیقات تغذیه این نکته را بر مبنای مقایسه خوردن صبحانه‌های مختلف نشان داده است. نان و کیک‌های شیرین جدا از محتوای چربی خود، باعث بالا رفتن سطح قند خون شده و در نتیجه فرد را وادار می‌کنند تا بیشتر بخورد. در عوض خوردن تخم‌مرغ به‌دلیل کمیت و کیفیت بالای پروتئین خود دریافت کالری روزانه را کاهش داده و به‌مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد.
۵۷% مقدار کاهشی است که بنا بر تحقیقات دانشمندان انگلیسی درصورت خوردن اسفناج در توده چربی بدن اتفاق می‌افتد.

اسفناج برای لاغری

هیکل ملوان زبل را به یاد بیاورید واسفناج را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید. اسفناج جدا از اینکه منبع غنی آهن به شمار می‌آید حجم بسیار زیادی هم فیبر دارد. فیبر موجود در اسفناج ۲ برابر اغلب سبزی‌ها به بدن کمک می‌کند تا چربی‌ها را به شکل موثرتری متابولیزه کند. تحقیقات نشان داده، افزودن اسفناج به برنامه غذایی روزمره تا ۷‌درصد کالری دریافتی را کاهش می‌دهد چون عبور غذا از دستگاه گوارش را کندتر می‌کند.

پاستا برای حفظ وزن

یکی از بدترین عوارض وزن کم کردن کاهش حجم عضلات است؛ خوشبختانه مطالعه‌ای که در ژورنال دیابت، چاقی و متابولیسم به چاپ رسیده نشان داده ، غذاهایی با مقدار نشاسته پایین (آن‌هایی که قند خون را بلافاصله بالا نمی‌برند) با حفظ توده عضلانی به کاهش وزن کمک می‌کنند. بنابراین خوردن پاستا، سیب‌زمینی آب‌پز یا تنوری، نان جو و نان‌های سبوس‌دار عضلات شما را حفظ  می‌کند.
۵% مقدار چربی شکمی در عرض ۱۲ هفته بعد از خوردن محصولات پروبیوتیک از بین خواهد رفت.

پروبیوتیک برای تعادل

دانشمندان آلمانی دریافته‌اند، افراد چاق در دستگاه گوارش خود با مشکل ‌تعادل‌نداشتن میان باکتری‌ها روبه‌رو هستند که باعث دریافت کالری بیشتری در بدن آنها می‌شود  اما در افراد لاغر باکتری‌ها کالری بیشتری مصرف کرده و کالری دریافتی فرد را کاهش می‌دهند بنابراین خوردن روزانه محصولات پروبیوتیک به‌ویژه ماست تعادل باکتریایی دستگاه گوارش را برقرار خواهد کرد.

چند توصیه غذایی برای کاهش وزن

به‌جای پنیر معمولی از پنیر تهیه شده از شیر بز استفاده کنید چون کالری آن از پنیر شیر گاو ۴ درصد پایین‌تر است.
هفته‌ای یک‌بار لوبیا قرمز تند همراه با گوشت چرخ کرده بخورید. آنزیمی در لوبیا قرمز وجود دارد که به‌جای قند چربی‌های ذخیره شده را برای انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد. در عین حال گوشت قرمز چرخ کرده هم متابولیسم شما را افزایش می‌دهد.
چربی‌های خوب بخورید تا بیشتر چربی بسوزانید. تخم مرغ، گردو، روغن‌های گیاهی و گوشت تیره رنگ مرغ همه برای دستیابی به این هدف مناسب هستند و در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم کاهش می‌دهند.
بعد از غذا، پنیر فرانسوی بخورید تا چربی بسوزانید. در این پنیر کلسیم و تریپتوفان وجود دارد که جدا از سوزاندن چربی به خواب راحت هم کمک می‌کند.
سالادی حاوی لوبیای قرمز، فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و ذرت شیرین همراه با سس خانگی روغن زیتون و لیموترش به کاهش وزن کمک می‌کند. ترکیبی از فیبر،  باعث کم کردن گرسنگی و مواد شیمیایی چربی سوز باعث کاهش وزن می‌شوند.
اگر هر روز همراه ناهار کلم قرمز بخورید چند کیلو وزن کم خواهید کرد. کلم با افزایش تولید برخی میانجی‌ها باعث سوختن چربی و کاهش میل به غذا می‌شود.
آووکادو بخورید. با این کار اسید اولئیک به بدن می‌رسد که به کاهش وزن و کم کردن میل به غذا کمک می‌کند.
وقتی آبمیوه می‌گیرید داخلش قطعات میوه بیندازید. با این کار فیبر بیشتری به بدن رسیده و ‌مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید.
هر روز داخل ماست دارچین بریزید تا چربی بسوزانید. دارچین یک ماده بی‌نظیر در افزایش متابولیسم است. خوردن روزانه نصف قاشق چای خوری دارچین کافی است تا در عرض یک ماه یک کیلو وزن کم کنید.


برای اینکه به حرفمان گوش دهند، درکدام گوششان حرف بزنیم؟

برای اینکه به حرفمان گوش دهند، درکدام گوششان حرف بزنیم؟

نتایج نشان داد که میزان پذیرفته شدن درخواست توسط افرادی که در گوش راست آنها درخواست عنوان شده است نسبت به کسانی که از گوش چپ آنها برای درخواست کرده استفاده شده، بیشتر است

دانشمندان اعلام کردند برای اینکه بتوانید فردی را راضی به انجام کاری کنید، درخواست خود را در گوش راست وی بگویید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد بیشتر ترجیح می‌دهند از طریق گوش راستشان مورد خطاب قرار گیرند زیرا در این صورت پردازش اطلاعات و اجرای درخواست در آنها بهبود یافته و سرعت می‌گیرد.

دانشمندان معتقدند این پدیده که با عنوان “برتری گوش راست” شناخته می‌شود به این دلیل شکل می‌گیرد که اطلاعات دریافت شده از گوش راست در نیمکره چپ مغز که نسبت به نیمکره راست از قدرت پردازش منطقی بالاتر برخوردار بوده و در رمزگشایی اطلاعات کلامی‌قدرتمندتر است، پردازش می‌شوند.

محققان به منظور دستیابی به این نتایج رفتارهای شنیداری افراد را در شرایط طبیعی مورد بررسی قرار داده و چگونگی پاسخ آنها را تحت نظر گرفتند. طی این مطالعات که توسط دانشمندان دانشگاه کیه تی در ایتالیای مرکزی انجام گرفته است رفتارهای شنیداری صدها نفر در سه رستوران مورد بررسی قرار گرفتند.

دانشمندان از روی عمد از ۱۷۶ نفر از حاضرین این اماکن درخواست سیگار کردند که این درخواستها از طریق گوش چپ و راست به این افراد انتقال یافت. نتایج نشان داد که میزان پذیرفته شدن درخواست توسط افرادی که در گوش راست آنها درخواست عنوان شده است نسبت به کسانی که از گوش چپ آنها برای درخواست کرده استفاده شده، بسیار بیشتر است.

بر اساس گزارش تلگراف، نتایج این مطالعات می‌تواند “برتری گوش راست” را در ارتباطات کلامی‌تایید کرده و میزان موفقیت در پذیرفته شدن درخواست را در این ارتباطات با استفاده از گوش راست مخاطب افزایش دهد.


روغن نارگیل چه خواصی دارد

روغن نارگیل چه خواصی دارد

فواید روغن نارگیل به علت وجود اسید لائوریک، کاپریک و کاپریلیک موجود در آن می باشد. اسید لائوریک چطور توسط بدن مصرف می‌شود؟

ترکیبات روغن نارگیل 

روغن نارگیل و مراقبت از مو:

روغن نارگیل و مراقبت از پوست:

روغن نارگیل و

بیماری‌های قلبی:

روغن نارگیل و کاهش وزن:

روغن نارگیل و گوارش:

روغن نارگیل و سیستم ایمنی:

روغن نارگیل و التیام یافتن زخم‌ها:

روغن نارگیل و عفونت‌ها:

برای خواندن تمام مطالب و جزئیات

به ادامه مطالب بروید


عصاره میوه هایی برای رهایی از چاقی

عصاره میوه هایی برای رهایی از چاقی

محققان موسسه «انگری لایف» با مطالعه روی رده‌های سلولی مختلف موش‌ها، دریافتند که میوه‌هایی مانند هلو، آلو و شلیل می‌توانند سلاحی در برابر سندرم متابولیک و دیابت باشند.

براساس این گزارش، محققان افزودند که ترکیبات «فنلی» موجود در هسته این میوه ها، علاوه بر خاصیت ضدچاقی و ضد دیابتی، می‌تواند با کاهش میزان کلسترول بد (LDL)، از ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی نیز جلوگیری کند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکی است که چهار گروه عمده موجود در این میوه‌ها شامل فنول‌ها، آنتوسیانین‌ها و اسیدهای کلوروژنیک و مشتقات کاتچین می‌توانند با زیر و بم کردن ژن‌ها و پروتئین‌های سلولی در مقابل بروز التهابات ناشی از این بیماری‌های اقدام کنند.

گفتنی است؛ هسته هرکدام از این میوه‌ها حاوی گروه‌های فنلی مشابه ولی با نسبت‌های متفاوت است که در صورت استفاده، اثرات یکدیگر را تکمیل می‌نمایند.


راه های کاهش درد پریود

راه های کاهش درد پریود

دردهای دوران پریود(قاعد گی) یکی از بیشترین مشکلات خانمها درطول این دوره می باشد ، همچنین تغییرات خلق و  خوی یا کاهش انرژی بدن  گاهی به اندازه ای است که فرد را از انجام زندگی روزمره ناتوان می کند.
از راههای درمانی توصیه شده توسط پزشکان مصرف قرصهای ضدبارداری و مسکن می باشد اما چند توصیه غیر دارویی که توسط دکتر مائو پزشک مشهور طب چین نوشته شده است، را نیز برای کاهش درد دوران پریود می توانید امتحان کنید.
از مکملهای منیزیوم استفاده کنید:
به دلیل کاهش سطح منیزیوم خون در بدن برخی از خانمها، آنها دچار دردهای پیش ازقاعدگی می شوند ، بنابراین توصیه میشود که یک  هفته پیش از زمان پریود(قاعدگی)، روزانه 500 میلیگرم به علاوه 50 میلیگرم ویتامین B6 مصرف نمایید زیرا در کاهش دردو گرفتگی های زیر شکم بسیار مفید می باشد.

از اسیدهای چرب اساسی بشتر مصرف کنید:
تحقیقات زیادی نشان داده اند، که مصرف این اسید های چرب که بیشتر در موادغذاهایی مانند ماهی های آبهای سرد مثل سالمون و همچنین در آجیل ها مانند گردو ، بادام و یا دانه هایی مانند کنجد و قلوس وجود دارد،باعث کاهش علائم دیسمنوره (علائم قبل از قاعدگی) و یا همان درد دوران پریود می گردند.

از نوشیدنی های گیاهی استفاده کنید:
استفاده از چای  بابونه ، دم کرده  سنبل الطیب ، گل گاوزبان، تمشک وسرخ ولیک در کاهش درد وایجاد آرامش بسیار موثرند. شما می توانید به دلخواه هر یک از این گیاهان دارویی را انتخاب و استفاده نمایید. این چای های گیاهی در واقع گنجینه های علم پزشکی شرق می باشند که مصرف بجا می توانید از آنها بسیار بهره ببرید.

مواد غذایی موثر در کاهش درد پریود( قاعدگی( :

حتما تا به حال  متوجه شده اید  که یک هفته قبل از پریود به برخی از  غذاها حساسیت و واکنش نشان می دهید و گاهی سبب زیاد شدن درد و  ناراحتی  شما در طول دوره قاعدگی می شوند، بنابراین  توصیه می شود که  لیستی از این غذاها تهیه کنید ودر دوره های بعد از مصرف آنها خودداری کنید.
یک هفته قبل از شروع پریود(قاعدگی) بهتر است ازاسفناج استفاده کنید . می توانید آنرا بخارپز کنید وبا ماست  مخلوط کنید و میل کنید.از تمشک و گردو شکلات نیز استفاده نمایید.

از زعفران ،رازیانه ، ترخون ،تره فرنگی، موسیر،فلفل سیاه ،دارچین و پوست پرتقال در غذاها یتان استفاده کنید.
از مصرف بیش از اندازه  نمک، الکل، کافئین، و ...پرهیز نمایید.

تمرینات ورزشی وفکری انجام دهید:
در طب چینی توصیه به انجام ورزشهای فیزیکی و فکری آرام و در حد متوسط می شود(مانند ورزشهای تایی چی ، یوگا ). این ورزشها باعث می شوند  تا شما آرامش و تعادل بیشتری داشته باشید.
نفس عمیق بکشید :

هنگامی  که بسیار کلافه و مضطرب هستید، پنج باراز راه بینی نفس عمیق بکشید و سپس بیرون دهید ، خواهید دید که در تخفیف درد وعلائم شما بسیار موثر می باشد.



میزان تحصیلات بازیگران مطرح سینما

میزان تحصیلات بازیگران مطرح سینما

آیا بازیگری ربطی به میزان تحصیلات دارد؟


پوریا پورسرخ:متولد۵۶ در تهران.دکترای فیزیولوژی گیاهی

نگین صدق گویا، ۱۳۴۹ در تهران، رشته اقتصاد از دانشگاه الزهرا

لاله اسکندری: متولد ۵۱ در تهران. لیسانس گرافیک

برا بقیه برین ادامه مطالب

از لپ تاپ تان زیاد کار نکشید

از لپ تاپ تان زیاد کار نکشید


هنوز عمر باتری یکی از مواردی است که افراد هنگام خرید نوتبوک جدید به آن اهمیت میدهند. عمر باتری، فاکتوری کلیدی برای با خود بردن یک لپتاپ است.
مطمئنا همه ما لپتاپهایی نازک و سبکتر را ترجیح میدهیم؛ اما حتی نازکترین و سبکترین لپتاپها زمانی که باتریشان تمام شود، به دستگاهی از کار افتاده تبدیل خواهد شد.
در برخی موارد شما میتوانید باتری لپتاپتان را با یک باتری یدکی تعویض کنید، اما در رقابتی که تولیدکنندگان برای ساخت لپتاپهای نازکتر و سبکتر دارند، بسیاری از «اولترابوک»ها دارای باتریهای مجتمع هستند که نمیتوان آنها را بدون باز کردن کامل لپتاپ، حرکت داد یا تعویض کرد بنابراین برای این که لپتاپ چند دقیقه بیشتر کار کند، چه باید کرد؟ با چند تغییر ساده، شما براحتی میتوانید کار خود را بدون این که به طور مداوم به دنبال نزدیکترین پریز برق باشید، انجام دهید.
بسیاری از این پیشنهادها برای نوتبوکهای امروزی است که سیستم عامل ویندوز 7 دارند؛ اما بیشتر آنها برای لپتاپهای مجهز به ویندوز اکسپی یا حتی ویندوز8 هم کارآمد خواهد بود.

از لپ تاپ تان زیاد کار نکشید
در سادهترین شرایط، اصلیترین چیزی که لپتاپ شما به آن نیاز دارد، انرژی است. لپتاپ شما انرژی مصرف میکند و این همان کاری است که شما نیاز دارید انجام ندهد.
یک راه حل ساده برای این مشکل، بستن برنامههایی است که از آن استفاده نمیکنید.
برای این منظور میتوانید آن را در حالت اجرا و پسزمینه قرار دهید یا آن را به صورت کوچک شده در نوار وظایف (taskbar) ویندوز رها کنید که به این ترتیب، در صرفهجویی انرژی یک گام به جلو برداشته اید.
هر لپتاپی که سیستم عامل آن نسخههای جدید ویندوز است، میتواند منحنی مصرف انرژی با استفاده از برنامه مدیریت انرژی ویندوز (Windows Power Management) را تغییر دهد.
روی آیکون باتری که در پایین صفحه نمایشگرتان وجود دارد، کلیک کنید و اگر راهی ساده وسریع برای محدود کردن مصارف غیرضروری میخواهید، نوتبوک خود را در حالت « Power Saver» )بهینه ساز انرژی) یا «Balanced» )تعادل) قرار دهید.
اگر شما در حال تبدیل فرمت یک فیلم هستید یا بازی میکنید، عملکرد بالاHigh Performance) یک تنظیم عالی برای شماست اما این تنظیم موجب میشود تا پردازشگر و هارد دیسکتان بسختی کار کند و انرژی بیشتری را مصرف کرده و گرمای زیادتری را تولید کند.
همچنین بسیاری از نوتبوکها نرمافزار دارای تنظیم انرژی (power regulation) HP Power Advisor, Toshiba Power Saver و غیره. است که میتواند مصرف کلی انرژی سیستم را کاهش دهد.

تاثیر فعالیتهای بیسیم روی باتری
ما معمولا از لپتاپمان برای اتصال به انواع شبکههای رایانهای بیسیم استفاده میکنیم؛ ، broadband 3G ،Wi-Fi یواسبی4G مدرن شما، یا حتی بلوتوث صفحهکلید یا ماوستان. مشکل اینجاست که ارسال و دریافت مستمر سیگنالهای بیسیم، میزان قابل توجهی از باتری نوتبوکتان را مصرف میکند.
برای حل این مشکل اگر از اتصال بیسیم خود به صورت فعال استفاده نمیکنید مطمئن شوید آن را خاموش کردهاید.
شما میتوانیدWi-Fi و بلوتوث لپتاپتان را با کلیک روی آیکون wireless network در پایین و گوشه سمت راست صفحه نمایشگر ویندوزتان یا با فشار دادن کلید on/off سیستم بیسیم که روی لپتاپتان قرار دارد، از کار بیندازید.

صفحه نمایشگرتان را خاموش کنید
این جزو ساده یک لپتاپ، بیشترین میزان مصرف انرژی را برای نور پسزمینه نوتبوک شما دارد. این نکته بخصوص برای نوتبوکهایی با صفحه نمایشگر بزرگ (15 اینچ و 17 اینچ) بیشتر صادق است.
معمولا صفحه نمایشگر وقتی نور پس زمینه خوب و درخشان دارد، زیباتر به نظر میرسد اما وقتی که شما به پریز برق دسترسی ندارید، نیاز دارید بین داشتن یک صفحه نمایشگر پر نور و زیبا و نگه داشتن لپتاپ در حال اجرا یکی را انتخاب کنید یا حداقل بین این دو خواسته تعادل ایجاد کنید.
برای تنظیم نور صفحه نمایشگر خود ابتدا آن را به پایینترین سطح کاهش دهید و اندک اندک آن را افزایش دهید تا به وضوحی مناسب برسید.
البته نور صفحه نمایشگر به محیطی که شما در آن قرار دارید بستگی دارد. اگر در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید قرار دارید، میتوانید نور پسزمینه خود را افزایش دهید.

DVD
ها موجب از کار افتادن لپتاپتان میشود
بسیاری از مردم وقتی درون ماشین یا هواپیما هستند و بهWi-Fi یا هیچ چیز بهتری دسترسی ندارند، ترجیح میدهند وقتشان را با دیدن یک فیلم بگذرانند.
شاید دیدن یک فیلم باDVD یا Blu-ray سرگرمکننده باشد، اما این یکی از راهها برای کاهش سریع باتری لپتاپ است.
موتوری که برای چرخش درایو نوری و لیزر جهت خواندن دیسکها استفاده میشود، میزان زیادی از انرژی را دریافت میکند.
علاوه بر این، پردازشگر لپتاپ شما و پردازشگر گرافیک (GPU) آن نیاز به کار بیشتری دارند تا صوت و تصویر را برای شما رمزگشایی کند.
معمولا این به معنای آن است که مصرف انرژی دستگاه شما هنگام دیدن یک فیلم 30درصد بیشتر از هنگامی است که شما متنی را در Word مایکروسافت مینویسید.
چند نکته پایانی
در پایان چهار نکته کوتاه را برای بهینهسازی مصرف انرژی و طول عمر بیشتر باتری لپتاپتان بیان میکنیم:
ـ یکپارچهسازی(Defragmentation) مستمر دیسک سخت: با این کار دیسک سخت شما سریعتر کار میکند و تقاضای کمتری برای مصرف انرژی خواهد داشت. با یکپارچهسازی مستمر، دیسک سخت کارایی بهتری دارد. البته این کار را وقتی انجام دهید که از باتری لپتاپتان استفاده نمیکنید و به پریز برق متصل هستید.
ـ به سیستم خود RAM اضافه کنید: این کار به شما اجازه میدهد تا به جای استفاده از حافظه مجازی برای انجام پردازش بیشتر ازRAM نصب شده روی لپتاپتان استفاده کنید.
حافظه مجازی موجب استفاده از دیسک سخت و در نتیجه مصرف بیشتر انرژی میشود که با این کار از این مصارف اضافی جلوگیری به عمل میآید. البته به یاد داشته باشد که افزایش ازRAM خودش باعث افزایش مصرف انرژی میشود بنابراین باید بین این دو تعادل ایجاد کرد.
ـ محل اتصال باتریتان را پاکیزه نگهدارید: قسمت فلزی فیش باتریتان را هر چند ماه با پارچهای نمدار الکلی پاک کنید. این امر باعث میشود انتقال انرژی بهینهتر صورت بگیرد.
ـ هایبرنت (Hibernate) به جای آماده به کار (standby): قرار دادن لپتاپ در حالت آماده به کار موجب صرفه جویی در انرژی میشود و شما میتوانید کارتان را از همانجایی که رها کرده بودید، از سر بگیرید. البته هایبرنت هم به شما این امکان را میدهد، منتها با این تفاوت که در حالت «خواب زمستانی» (Hibernate) سیستم کاملا خاموش میشود و مصرف انرژی نخواهد داشت

 


راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟

تغذیه وسلامتی

شیوه صحیح میوه خوردن=سلامتی و طول عمر


 
دکتر استفان مارک، بیمارهای سرطانی در مرحله آخر را با استفاده از روش های "نامتعارف" درمان کرده است و بسیاری از آنها بهبود یافتند
او به درمان طبیعی درمقابل با بیماریها مغتقد است
مطلب طولانی است اما بسیار مفید است 
همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان
به این سادگی که فکر میکنید نیست
بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم 

راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟ 

این است که میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید
میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است 

اگر میوه ها را به آن صورت بخورید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت
بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تامین میکنند
که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و
کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیتهای زندگی میشود

میوه مهم ترین خوراکهاست
برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید
تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و روده تان شود
اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود 

در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر میشود و به اسید تبدیل میشود
به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیمهای گوارشی 
تماس پیدا میکند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن میکند 

پس لطفا میوه های خود را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است
و یا قبل از خوردن وعده های غذاییتان میل کنید
شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت میکنند که
هر زمان که هنوانه میخورم، غذا بالا می آید، و یا هر زمان که میوه درخت قهوه سودانی را می خورم معده ام نفخ میکند، زمانی که موز میخورم همش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و غیره- در حقیقیت همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید
که معده تان خالی است. میوه ها با غذای فاسد شده ترکیب میشوند
و گاز تولید میکنند و درنتیجه شما بالا می آورید
سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم،
همه شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید 

با توجه به تحقیقات دکتر هربرت شلتون، بایستی بدانیم که چنین
موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه ها مانند پرتقال، نارنج
و لیمو خودشان اسیدی هستند. چرا که همه میوه ها در بدن قلیایی میشوند
اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید
شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی
و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد، 

زمانی که نیاز دارید که آب میوه بنوشید- فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه هایی که بسیار سفت هستند را ننوشید
میوه های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد
تنها مزه شان را دریافت میکند
پختن، تمام ویتامین ها را از بین میبرد 

اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است
اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و
آن را آرام آرام غورت دهید
چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از غورت دادن آن کاملا ترکیب شود
میتوانید برای پاکسازی بدنتان 3 روز روزه ی میوه بگیرید
به مدت 3 روز فقط میوه بخورید
و در آخر متعجب میشوید از اینکه دوستانتان به شما میگویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است 

کیوی: میوه کوچک اما بسیار مقوی
این میوه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، ویتامین ای و فیبر است
حجم ویتامین سی این میوه دوبرابر حجم ویتامین سی پرتقال است 

سیب: روزانه خوردن یک سیب، دکتر را از شما دور میکند
اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدانها و فلاونهاست (ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و تسهیل می بخشند و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا میکند 


توت فرنگی: میوه محافظ
توت فرنگی بالاترین قدرت اکسیدانها را در میان اکثر میوه ها دارد
و از بدن در برابر ابتلا به سرطان،
گرفتگی رگها و رادیکالهای آزاد محافظت میکند 
پرتقال: دارویی شیرین
مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال جلوی سرماخوردگی را میگیرد 
کلسترول را کم میکند
از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگهای موجود در بدن را
از بین میبرد و همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش میدهد

هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی
از 92% آب تشکیل شده است
همچنین حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که
به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک میکند
همچنین آنها اصلی ترین منبع لیکوپین هستند که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان است
دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه ویتامین سی و پتاسیم هستند

عنبه (انبه): نشان بالاترین برای ویتامین سی
آنها بهترین برندگان برای داشتن بالاترین میزان ویتامین سی هستند
این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین آ بوده
و برای چشم ها مفید میباشند

نوشیدن آب سرد بعد از غذا = سرطان
میتوانید باور کنید؟
شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است
اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند
روند هضم غذا را کند میکند
زمانی که این رسوبها با اسید واکنش نشان میدهند و شکسته میشوند
و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب میشوند
بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان میشود
بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید 

 


عوارض رنگ و دکلره مو

آنچه باید درباره عوارض رنگ و دکلره مو بدانید.


استفاده از رنگ مو، برای پوشاندن موهای سفید و یا ایجاد تنوع در رنگ موها، شیوه‌ای بسیار رایج است اما به کار بردن همین شیوه شایع و شناخته شده هم مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ بنابراین برای استفاده از این محصول‌ها باید به توصیه متخصصان عمل کرد و با رعایت شیوه‌های صحیح استفاده از این محصولات، به درصد بالای رضایت‌ مندی رسید. در این مقاله نگاهی اجمالی داریم به عوارض رنگ و دکلره کردن موها؛ با ما همراه شوید.

عوارض رنگ مو
رنگ‌های مو حاوی مواد شیمیایی مختلفی هستند. رنگ‌های دائمی توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. حسن رنگ موی دائمی، مقاومت آن در برابر شست‌ و‌شو است. البته به تدریج با رشد موها، لازم است که بخش‌های سفید مجددا رنگ شود.
رنگ مو علاوه بر جلب رضایت افراد، از موها در برابر تابش نور آفتاب نیز محافظت می‌کند اما این مشکل هم وجود دارد که چون برای رنگ کردن مو از مواد اکسیدان از قبیل پارافنیلن دی‌آمین یا ترکیبات مشابه استفاده می‌کنند تا ساقه مو متخلخل شود و رنگ مو نفوذ کند، این مواد به مو صدمه می‌زنند و باعث حالت شکنندگی، موخوره و خشکی مو می‌شوند. ولی درباره سرطان‌زا بودن استفاده طولانی‌ مدت از رنگ مو هنوز شواهد و دلایل قانع‌ کننده‌ای وجود ندارد.
نکته جالب توجه دیگر اینکه از آنجا که رنگ مو روی ساقه مو اثر می‌کند و کاری با ریشه مو ندارد، باعث ریزش مو نیز نمی‌شود.

رنگ کردن مو نباید عادت شود
امروزه با پیشرفت فناوری ساخت رنگ مو در کارخانه‌های معتبر، عوارض این محصولات به حداقل رسیده ولی توصیه کلی متخصصان پوست آن است که نباید رنگ کردن مو، تبدیل به عادت شود زیرا دفعات مکرر تماس با مواد شیمیایی برای پوست و مو مضر است. بعضی از خانم‌ها تا ریشه موهایشان کمی در می‌آید، بلافاصله آن را رنگ می‌کنند که این کار اصلا توصیه نمی‌شود.

به طور کلی اینکه رنگ کردن موها چند وقت به چند وقت خوب است که این مساله به نوع رنگ، جنس موها و سرعت رشد موها بستگی دارد و به طور کل هر چه این فاصله بیشتر باشد، بهتر است. فراموش نکنید هم رنگ مو و هم مواد دکلره کننده، به علت داشتن ترکیبات شیمیایی باعث آسیب جدی به موها می‌شوند که در درازمدت موجب خشکی، شکنندگی و کدر شدن موها و موخوره می‌شود.

علاوه بر آن، به خاطر داشته باشید قبل از رنگ کردن موها و یا دکلره کردن آنها، لازم است آزمایش اولیه‌ای روی تکه کوچکی از موها انجام دهید. به‌ علاوه قبل از استفاده از هر نوع رنگ و اکسیدان، باید آزمایش پوستی انجام شود زیرا امکان بروز حساسیت وجود دارد که در این صورت، دچار درماتیت یا التهاب پوستی می‌شوید و این حساسیت می‌تواند خفیف یا خیلی شدید باشد.

حساسیت ممکن است در حد قرمزی و خارش پوست و یا حتی شدیدتر به صورت تورم پوست سر و اطراف چشم و سوختگی و زخم‌های دارای ترشح باشد. افرادی که به یک مارک خاص حساسیت نشان می‌دهند، ممکن است به همه رنگ‌ها حساسیت داشته باشند. در این موارد توصیه می‌شود از دیگر رنگ‌های نیمه دائمی، آن هم به شرط آزمایش پوستی استفاده شود.

جایگزینی برای رنگ مو
حنا از زمان‌های دور به عنوان یک نوع رنگ مو شناخته شده است و یکی از قدیمی‌ترین ترکیبات آرایشی و بهداشتی گیاهی در جهان به شمار می‌رود. حنا موهای سیاه را رنگی نمی‌کند ولی موهای روشن یا سفید را رنگی می‌کند. با مخلوط کردن حنا با گیاهان دیگر، می‌توان رنگ‌های مختلفی را تهیه کرد. بسیاری از خانم‌های باردار دوست دارند که در این دوران موهایشان را رنگ کنند اما بهتر است بدانند که تماس با هرگونه مواد شیمیایی در این دوران ممنوع است. زیرا وقتی موها را رنگ می‌کنند، مواد شیمیایی موجود در رنگ از طریق پوست سر وارد بدن می‌شوند و احتمالا بر جنین تاثیر منفی می‌گذارند.

حنا و سایر رنگ موهای گیاهی، ضرری برای جنین ندارند و خانم‌ها می‌توانند در صورت تمایل در این دوران یا در دوران شیردهی موهایشان را با حنا رنگ کنند. با این حال هنوز تحقیقات ثابت‌شده‌ای درباره ضررهای رنگ موی شیمیایی در دوران شیردهی منتشر نشده است.

توصیه‌هایی برای دکلره کردن
رنگ موی بیشتر ما ایرانی‌ها تیره است و برای تبدیل آن به موهای بلوند روشن یا زیتونی- دودی لازم است ابتدا موها را بی‌رنگ یا دکلره کرده و سپس رنگ موی مورد نظر خود را استفاده کنیم. حال اگر قصد داریم چنین کاری را انجام دهیم، بهتر است به موارد زیر حتما دقت کنیم.

۱استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنیم چون باعث لطافت بیشتر موها و آسانی شانه کردن آنها‌می‌شود.

۲هرگز بیشتر از یک بار در ماه، موهای خود را دکلره نکنیم چون دفعات زیاد این کار مو را خشک و شکننده و مستعد آسیب جدی می‌کند.

۳برای خشک کردن موها از حرارت ملایم سشوار استفاده کنیم تا موها آسیب نبینند. از اتوی داغ نیز کمتر استفاده کنیم و حواسمان باشد در صورت بالا بودن حرارت سشوار، موهای سر دچار شکنندگی و خردشدن و حتی ریزش می‌شوند.

نکته مهم
هنگام استفاده از مواد اکسیدان، اگر غلظت موادی که روی سر گذاشته می‌شود، بیش از ‌اندازه باشد، این مواد باعث ایجاد سوختگی پوست کف سر می‌شوند زیرا به سرعت با پروتئین‌های پوست و مو ترکیب می‌شوند و می‌توانند حالت سوختگی را روی پوست به‌وجود بیاورند. اگر کسی دچار چنین سوختگی‌ای شود، باید بلافاصله به متخصص پوست و مو مراجعه کند تا پزشک، درمان سوختگی شیمیایی را انجام دهد.

 


عصاره های گیاهی برای رفع مشکلات گوارشی

کدام عصاره ها برای گوارش مفیدند؟

الساندرو مورو بورُنزو، متخصص و نویسندۀ کتاب «راهنمای بزرگ عصاره های گیاهی»، به ما کلیدهای برای رهایی از مشکلات گوارشی به کمک عصاره های گیاهی می‌دهد.

سوزش معده، بازگشت اسیدها
برای مبارزه با سوزش معده و بازگشت اسیدهای گوارشی، این عصاره ها را در الویت قرار دهید: ریحان، اسطخودوس، شمعدانی، لیموترش، برگاموت (ترنج)، نعنا، و بابونۀ صحرایی. شما می‌توانید این عصاره ها را در آب رقیق کرده و در وان حمام تان بریزید یا با ماساژی آرام روی شکم تان بمالید. این عصاره ها را می‌توان روی مچ در ناحیۀ نبض (۱ قطره) هم مالید یا به طور مثال می‌توانید هنگام خواب آن را در اتاق تان منتشر کنید (خصوصاً زمانی که خیلی عصبی یا هیجانی هستید). اصول بهداشت فردی: به موازات استفاده از این عصاره ها، از مصرف خوراکی های تحریک کنندۀ معده (مانند، سیر، ادویه جات، خوراکی های ترش و شور و…)، از میان وعده های خیلی چرب مثل چیپس ها و الکل بپرهیزید. خوراکی ها را به آهستگی بخورید و به مدت طولانی آنها را بجوید. ضمناً از ریلکسیشن هم بهره ببرید.

انتشار گاز
عصاره های: مرزنگوش، گشنیز، زیره، رازیانه، ترخون، بادیان رومی، تخم میخک، دارچین، زیره سیاه، لیموترش، جوز هندی، ریحان، نعنا، و بابونه صحرایی را به شکل کمپرس روی شکم تان بگذارید، این عصاره ها که با آب رقیق شده اند را روی شکم تان ماساژ دهید یا در پایان روز در وان حمام درون آب ولرم بریزید و داخل آن بروید. اصول بهداشت فردی: تغذیۀ ساده ای داشته باشید، خوراک تان باید ساده و طبیعی باشد، از مخلوط کردن چند مادۀ خوراکی با هم بپرهیزید. تمرینات تنفس عمیق را با کار روی دیافراگم تان انجام دهید. در نهایت، از کربن گیاهی یا خاک رس سبز که خاصیت جذب گاز را دارند، استفاده کنید.

یبوست
عصاره های: نعنا، ریحان، زنجبیل، فلفل، بابونه صحرایی، و پرتقال تلخ. می‌توانید این عصاره ها که با آب رقیق شده اند را روی شکم تان ماساژ دهید. توصیه می‌شود بگذارید این عصاره ها در هوای آزاد منتشر شوند. اصول بهداشت فردی: حجم فیبر (غلات کامل، انجیر خشک، خرما، انواع آلو و زرد آلوی خشک، حبوبات، میوه ها و سبزیجات) در تغذیه تان را افزایش دهید، مصرف فرآورده های تصفیه شده را محدود کنید، مایعات زیادی بنوشید (آب، جوشانده ها، چای)، خصوصاً هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید، مخمرهای لاکتیکی بخورید، در ساعت های معینی از روز وعده خوراک روزانه تان را میل کنید و استرس ها را از خود دور نمایید.

اسهال
برای رفع مشکل اسهال عصاره های: بابونه صحرایی، مریم گلی، نعنا، ریحان، لیمو ترش، دارچین، شمعدانی، زنجبیل، اسطخودوس، آویشن و اکلیل کوهی را با آب رقیق کرده و توسط ماساژ یا کمپرس روی شکم تان بگذارید. اما انتشار آنها در هوا یا تنفس کردن شان نیز مؤثر است. برای استنشاق می‌توانید یک قطره از این عصاره ها را روی دستمال بریزید و آن را به درون تنفس کنید. مثلاً هنگام سفر، توصیه می‌شود از عصاره های گیاهی به عنوان پیشگیری کننده استفاده کنید، ضمناً طی مدت اقامت تان هم هر چند روز یک بار این کار را تکرار نمایید. اصول بهداشت فردی: خوراکی های سرشار از فیبرتان (غلات کامل، میوه های خشک، سبزیجات، میوه های تازه) را محدود کرده و از مصرف سبزیجات خام اجتناب ورزید. مخمرهای لاکتیکی و همچنین کربن گیاهی و خاک رس سبز را برای برقراری مجدد تعادل فلور گوارشی تان بخورید.
موارد احتیاطی
حواس تان باشد، افراد حساس، بچه های کوچک، زنان باردار، افراد سالخورده یا مبتلایان به برخی بیماری ها، قبل از هر چیز و پیش از استفاده از این عصاره ها باید نظر پزشک معالج شان را جویا شوند. با این حال، این خوددرمانی توسط عصاره های گیاهی جانشین نظر پزشک نمی‌شود. و فقط برای علائم ساده، سبک و گذرا می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما در صورتی که این مشکلات جدی و شدید باشند، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.


  • امین خیامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی